عمومی

چرا کپکام Resident Evil 4 را بازسازی میکند

رویکرد کپکام درباره بازی Resident Evil 4 درست به مانند کاری است که بتزدا با Skyrim انجام داده است. هر نسل که از کنسول‌ها بازی می‌گذرد، نسخه جدیدی از این دو بازی منتشر می‌شود و بازتجربه‌ای را برای بازیکنان فراهم می‌کند. نسخه کلاسیک Resident Evil 4 تا به الان برای پلتفرم‌های PS2، Game Cube، Wii و کنسول‌های نسل هشتمی و گوشی‌های IPhone و حتی دستگاه Oculus Quest هم منتشر شده و حتی از بتزدا و اسکایریم هم پیشی گرفته است. این‌ها در حالی است که این بازی در هر نسل ریمستر شده و کپکام حسابی از Resident Evil 4 درآمد کسب کرده است.

به طور کلی نسخه چهارم رزیدنت ایول، نه تنها جزو یکی از برترین بازی‌های این سری بازی بلکه یکی از بهترین عناوین اکشن بقا محسوب می‌شود. خلق دوربین سوم شخص از روی شانه کاری جاه‌طلبانه و بزرگ بود و این بازی در آن زمان از معدود عناوینی بود که یک خط داستانی بلند را روایت می‌کرد. نسخه چهارم، یک جهش بزرگ برای رزیدنت ایول بود و در آن زمان بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نام شینجی میکامی که کارگردان بازی بود پس از عرضه این بازی جاودانه شد.

رزیدنت ایول از همان ابتدای راه وارد دو فاز متفاوت شد که یکی از آن‌ها فاز ریمیک عناوین بود. نسخه اول رزیدنت ایول در سال 2002 برای گیم‌کیوب ریمیک شد و سال‌ها بعد نسخه دوم بازی برای کنسول‌های نسل هشتمی ریمیک شد. بازی Resident Evil 2 Remake با استقبال فوق‌العاده‌ای روبرو شد و طرفداران این سری پس از تحمل‌ کردن عناوینی بی‌کیفیت، بالاخره با یک اثر قابل‌ قبول روبرو شدند. پس از استقبال خوب طرفداران از این ریمیک، کپکام فاز ریمیک بازی‌ها را بسیار جدی‌تر از قبل دنبال کرد.

اگرچه که ریمیک نسخه سوم با تغییرات زیادی همراه بود و اثری ناامیدکننده بود اما باز هم با فروش خوبی مواجه شد. کپکام با Resident Evil Village باری دیگر توانست تا دل مخاطبانش را به دست بیاورد. عنوانی که به شدت از Resident Evil 4 الهام گرفته بود. با انتشار شایعات، می‌دانستیم که روزی از Resident Evil 4 Remake رونمایی خواهد شد و پس از یک سال بالاخره به این هدف رسیدیم. اما کپکام پس از عرضه این بازی برای سه نسل مختلف، چرا آن را بازسازی می‌کند. در ادامه در به این موضوع خواهیم پرداخت:

مکانیک‌هایی که کهنه شده‌اند!


Resident Evil 4 Mechanics

شاید بسیاری از شما، نسخه‌های ریمستر بازی را تجربه کرده باشید. در اولین برخورد با این ریمستر شاید تعجب کرده باشید که چرا کپکام هیچ تغییری در مکانیک‌های هدف‌گیری (Aim) و انیمیشن‌های بازی ایجاد نکرده است. یکی از ضعف‌های نسخه چهارم آن است که بازیکن هنگامی که نشانه می‌گیرد نمی‌تواند حرکتی کند و در جای خودش ثابت خواهد ماند. البته که همه این اتفاقات برای سال 2005 یک جهش بزرگ برای بازی‌ها بود اما در سال‌های اخیر، این مکانیک‌ها عملا اثر را غیر قابل بازی می‌کرد.

با عرضه ریمیک نسخه دوم Resident Evil متوجه شدیم که مکانیک‌های رزیدنت ایول چقدر پیشرفت کردند. ریمیک Resident Evil 2 کاملا نشان داد که رزیدنت ایول کلاسیک در ساختار مدرن به چه شکل خواهد بود. ساختمان پلیس در Resident Evil 2 Remake کاملا وجهه تازه‌ای به خود گرفته و ترس آن از جنس دیگری بود. پیشرفت‌هایی که این ریمیک داشت کاملا به ما ثابت می‌کند که ریمیک Resident Evil 4 یک برگ برنده تازه برای کپکام خواهد بود.

بسیاری Resident Evil 2 Remake را نسخه پیشرفته Resident Evil 4 می‌دانستند و اعتقاد داشتند که این ریمیک، کاملا از ساختار نسخه چهارم استفاده می‌کند. اما در اینجا تفاوت‌هایی وجود دارد. بازی Resident Evil 4 اولین عنوانی بود که عناصر اکشن را به شکل قابل توجهی به سری اضافه کرده بود. مسیری که باعث شد تا نسخه‌های پنجم و ششم هم از آن پیروی کنند اما وارد یک بیراهه شدند. کپکام با نسخه هفتم، باری دیگر ترس را محور اصلی سری کرد و ریمیک نسخه دوم و نسخه هشتم نیز عناوینی ترسناک بودند. حال باید دید که کپکام با Resident Evil 4 Remake با بار اکشن بازی چه کاری انجام می‌دهد.

دهکده‌ای ترسناک‌تر و تاریک‌تر!


Resident Evil 4 Remake

با توجه به نمایشی که از بازی منتشر شد، می‌دانیم که اتمسفر بازی بسیار تاریک‌تر و سردتر شده است. به طور مثال می‌دانیم شروع بازی در یک روز آفتابی رخ می‌دهد اما در تریلر دیدیم که لیان در شب وارد دهکده خواهد شد. اگر حدس و گمان‌ها درست باشد، می‌توانیم بگوییم Resident Evil 4 Remake فضای ترسناک‌تری نسبت به نسخه اصلی خواهد داشت.

بسیاری از بازسازی‌های مدرن بازی‌های دهه 2000، سبک هنری بازی اصلی را تغییر می‌دهند. به طور مثال بسیاری اعتقاد دارند که Demons Souls Remake باعث شده تا فضای تاریک بازی از بین برود تا جلوه‌های بصری به چشم بیایند. البته که کپکام با Resident Evil 2 Remake به شدت به فضای بازی اصلی وفادار بود اما همین وفاداری در Resident Evil 3 Remake دیده نمی‌شد. کپکام ساختاری متفاوت را در بازسازی نسخه سوم ایجاد کرده بود و همین اتفاق باعث شده بود تا روندی خطی در بازی ایجاد شود و با عنوانی اکشن روبرو باشیم.

با این که کپکام تغییراتی را در کارگردانی هنری بازی ایجاد کرده اما به نظر می‌رسد که این تغییرات جنبه مثبتی داشته باشد. به نظر می‌آید که طراحی دهکده از همان روستای نسخه هشتم الهام بگیرد و طراحی مشابه‌ای با آن داشته باشد. در بخش سوم بازی باید دید که کپکام چه طراحی را برای یک جزیره صنعتی و نظامی انجام می‌دهد. با توجه به رویکرد کپکام در بازسازی‌ها، احتمالا مبارزات با Krauser و Iron Maidens نیز دچار تغییراتی خواهد شد و کپکام مبارزاتی بزرگ‌تر و حماسی را خلق کند. همچنین طراحی‌های باس‌فایت‌ها نیز شاید دچار تغییراتی شود و با توجه به طراحی‌های قبلی می‌توان انتظارات خوبی از طراحی‌های جدید داشت.

با توجه به بازسازی‌هایی که تا به حال صورت گرفته، داستان بازی دچار تغییرات زیادی نخواهد شد و همه شخصیت‌ها نیز در داستان حضور خواهند داشت. در تریلر بازی دیدیم که ایدا وانگ (Ada Wong) با پوششی متفاوت در بازی حضور خواهد داشت. اشلی نیز به عنوان یکی از نقش‌های اصلی داستان در بازی حضور دارد. پیش از آن شایعه شده بود که کاراکتر اشلی با شری عوض خواهد شد اما متوجه شدیم که این گونه نیست. در تریلر، باس‌فایت بخش اول بازی با نام Bitores Mendez را دیدیم. اگرچه که حدس و گمان‌هایی وجود دارد حاکی از آن که بعضی کاراکترهای نسخه هشتم نیز در این بازسازی حضور خواهند داشت.

طراحی زامبی‌ها در ریمیک‌های نسخه دوم و سوم بسیار مورد توجه قرار گرفت و انتظار داریم تا طراحی افراد مبتلا به مالیخولیا و مبتلایان مسلح نیز ترسناک باشد. اما قطعا بازسازی مبارزات با سالازار (Salazar) لحظات ترسناک‌تری را ایجاد خواهد کرد.

میراث Village چه خواهد بود؟


Resident Evil 4 Remake Linked to RE Village

هوش مصنوعی که برای جک بیکر در نسخه هفتم و مستر اکس در Resident Evil 2 Remake طراحی شده بود باعث شد تا بار ترسناک و بقا بازی به شدت بالا برود و مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد. در نسخه هشتم هم سازندگان چنین کاری را با لیدی دیمیتریس انجام دادند و شاید در Resident Evil 4 Remake نیز چنین کاری را با یکی از باس‌فایت‌های بازی انجام دهند. به طور کلی نسخه Village تاثیرات و الهامات زیادی از Resident Evil 4 داشت. تقسیم شدن بخش‌ داستانی و اضافه شدن فروشگاه خرید و فروش سلاح و مهمات و همچنین نوع جابجا کردن وسایل در Inventory کاملا از نسخه چهارم برگرفته شده است.

کپکام یک طراحی تازه را برای این مکانیک‌ها ترتیب داده بود و احتمالا از همین طراحی‌ها برای Resident Evil 4 Remake استفاده کند. از طرفی تیم توسعه هم همان تیمی است که Resident Evil 2 Remake را ساخته بود و بعضی از طراحان نسخه Village نیز به تیم توسعه اضافه شدند.


بدون هیچ شکی Resident Evil 4 یکی از مهم‌ترین بازی‌های سری است و برخی از طرفداران مشتاقانه به دنبال نسخه بازسازی این بازی بودند. به نظر می‌رسد که کپکام هم از اهمیت بالای این بازسازی آگاه است و به همین دلیل حساسیت‌های زیادی برای ساخت این بازسازی داشته است. Resident Evil 4 یکی از مهم‌ترین بازی‌های ژانر Survival Horror است و منبع الهام عناوینی مثل The Last of Us بوده است و دوست داریم تا ببینیم این عنوان کلاسیک در ساختار مدرن به چه شکل خواهد بود.

بازی Resident Evil 4 Remake در تاریخ 24 مارس 2023 (4 فروردین 1402) منتشر خواهد شد.

چرا کپکام Resident Evil 4 را بازسازی میکند
چرا کپکام Resident Evil 4 را بازسازی میکند
چرا کپکام Resident Evil 4 را بازسازی میکند
چرا کپکام Resident Evil 4 را بازسازی میکند
چرا کپکام Resident Evil 4 را بازسازی میکند

(1) چرا بازسازی Resident Evil 4 روی PS5
چرا بازسازی Resident Evil 4 روی PS5 فوقالعاده خواهد شد - ساویسگیم


(2) بازی Resident Evil 4 Remake در دست ساخت
بازی Resident Evil 4 Remake در دست ساخت است - زومجی


(3) Resident Evil 4 در مارس 2023
نسخه بازسازی شده Resident Evil 4 در مارس 2023 عرضه خواهد شد - سخت افزار مگ


(4) چه بلایی بر سر بازسازی Resident Evil 4
چه بلایی بر سر بازسازی Resident Evil 4 آمده - بازی سنتر


(5) آیا بازی Resident Evil 4 نیز به یک نسخه
آیا بازی Resident Evil 4 نیز به یک نسخه ریمیک نیاز دارد - پی اس آرنا


(6) نقد و بررسی Resident Evil 3 Remake
نقد و بررسی Resident Evil 3 Remake Play Before INK


(7) بازسازی رزیدنت اویل 4 گام بزرگ بعدی
بازسازی رزیدنت اویل 4 گام بزرگ بعدی کپکام خواهد بود دیجیکالا مگ


(8) توسعه بازی Resident Evil 4 Remake آغاز
توسعه بازی Resident Evil 4 Remake آغاز شده و در سال 2023 منتشر می شود پلازا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا