
چرا اسکوئر انیکس استودیوهای غربی خود را فروخت

به نظر میرسد صنعت بازی نمیتواند یک ماه بدون اخبار خرید بزرگ بگذرد، اما جدیدترین آنها به دلیل دیگری شگفتانگیز بود. اسکوئر انیکس ناگهان تمام استودیوهای غربی خود از جمله کریستال داینامیکس و ایدوس مونترال را به Embracer Group فروخت. این موضوع شامل فرانچایزهای مطرحی مانند Tomb Raider و Deus Ex بود.
این حرکت اسکوئر انیکس را تا حدی از بازار بازیهای غربی خارج میکند و تمرکز اصلی را بر توسعه آثار داخلی ژاپنی میگذارد. تحلیلگران میگویند که این حرکت تا حدودی از نظر مالی «گیجکننده» است، اما در نهایت با اهداف بلندمدت آن برای کاهش هزینههای سازمان و دنبال کردن جریانهای درآمدی جدید مطابقت دارد.
مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Life Is Strange: True Colors – همدلی سوپرپاور استبازگشتی قدرتمند برای Life Is Strange
لوئیس وارد، مدیر تحقیقات بازی در IDC، میگوید که رشد درآمد و سود اسکوئر انیکس در 9 ماه گذشته قابل قبول بوده اما قیمت فروش استودیوهایش به طرز شگفتآوری پایین بوده است. وارد گفت:
مشکلی که من با این سناریو دارم این است که 300 میلیون دلار برای شرکتی که سال گذشته بیش از 2.4 میلیارد دلار درآمد داشته، به هیچ وجه سود بزرگی به نظر نمیرسد. اگر Embracer مبلغ بسیار زیادی برای خرید پیشنهاد میداد، فروش در جو فعلی منطقی به نظر میرسید، اما 300 میلیون دلار فقط برای یک شرکت بسیار آشفته و درگیر مشکلات مناسب بهنظر میرسید، نه شرکتی مثل اسکوئر انیکس.
از این منظر به خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت نزدیکتر است. بنابراین باید داستان پشت پرده بیشتری وجود داشته باشد که به توضیح آن کمک کند. در مجموع کمی گیجکننده است.
پیرس هاردینگ رولز که مسئول تحقیقات بازیها در Ampere Analysis است، این فروش را راهی برای کاهش هزینههای شرکت میداند، زیرا آنها برخی از اهداف بلندمدت خود را دنبال میکنند و سرمایهگذاریهای دیگر ممکن است آنها را به فروش داراییهای خود مجاب کرده باشد.
اسکوئر انیکس به دنبال تخلیه این بخش از تجارت خود برای بازسازی و تمرکز بر سرمایهگذاریها بوده است. این استودیو برای به دست آوردن موفقیت تجاری مداوم تلاش میکند و میخواهد یک سازمان کوچکتر با رشد سود جذابتر برای سهامداران خود باشد.
گذشته از اینکه آنها موتورهای رشد بلندمدت خود در هوش مصنوعی، فضای ابری و بلاکچین را شناسایی کردند، این موضوع باعث میشود اسکوئر انیکس به عنوان یک کسب و کار امروزی در صنعت بازی از نظر مالی قویتر شود. با توجه به سرمایهگذاریهایی که برای ساخت بازیهای AAA در پنج سال آینده مواجه بودند، احتمالا با در نظر گرفتن اولویتها مشتاق فروش بودند. این امر ناگزیر به معنای سازماندهی مجدد در دفاتر غربی بود که مسئول عرضه تمام عناوین اسکوئر انیکس در اروپا و آمریکای شمالی محسوب میشد.
اسکوئر انیکس گفته است که از این فروش برای سرمایهگذاری در بلاکچین استفاده خواهد کرد. در همین حال، لوئیس وارد اذعان کرد که این فروش حکم حرکت بزرگی از جانب اسکوئر انیکس برای تمرکز بر عناوین ژاپنی را داشته است. او گفت:
به نظر میرسد که اسکوئر انیکس از ساخت آثار بینالمللی عقبنشینی کند و دوباره روی خروجی بازیهای استودیوهای ژاپنی خود متمرکز شود. من گمان میکنم باید فرض کرد که آنها دهها میلیون دلار به ویژه برای Marvel’s Avengers از دست دادند. فروش کریستال داینامیکس و ایدوس مونترال ممکن است بهخاطر عرضه آثار مرتبط با مارول باشد، زیرا بازیهای هر دو استودیو ظاهرا از اهداف فروش خود در سال گذشته پایینتر عمل کردند.
با این حال، علیرغم عملکرد نهچندان قدرتمند بازی اونجرز و نگهبانان کهشکان، میدانیم سری توم ریدر بیش از 88 میلیون نسخه فروش داشته که درصد قابل توجهی از آن به سهگانه ریبوت مربوط میشود.
نظر شما چیست؟ فکر میکنید اسکوئر انیکس با فروش 300 میلیونی استودیوها و فرانچایزهای بزرگ خود کار درستی کرده است؟
مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Final Fantasy VII Remake Intergrade – آخرت فانتزی!ملاقاتی بهتر با یکی از بهترین بازیهای تاریخ
Top 10:عجیب و غریب ترین اتفاقاتی که سر گیمرا موقع بازی کردن اومده!
تماشا از کانال یوتیوب




