عمومی

یادداشت سم لیک و توضیحات تکمیلی آخرین بازی رمدی

الن ویک نخستین بازی Remedy Entertainment بود که حین ساخته شدنش برای دنباله یا قسمت دوم آن برنامه­‌ریزی می­‌کردیم. این درسی بود که از بازی موفقمان Max Payne گرفتیم، تا قبل از عرضه شدن این بازی هیچوقت چنین فکری بر ما خطور نکرده بود. با وجود مکس پین، گرچه دنباله داستان قسمت اول بازی در ذهنمان طرح­‌ریزی نشده بود، اما در نهایت بسیار خوب از کار درآمد. در زمان Alan Wake ما از همان ابتدا ادامه­‌دار شدن داستان قسمت نخست را مد نظر گرفته بودیم.

زمانی که ما در انتهای بازی، الن ویک را در یک کابوس با بعد ماوراء طبیعی در محیطی تاریک رها کردیم، بنظر پایان مناسبی بر داستان دلهره‌­آور ما بود اما از طرفی دیگر، مانند کلیف­-هنگری (اصطلاحی که در آن مخاطب تا شروع دوباره داستان منتظر می‌ماند، مانند حکایت کتاب هزار و یک شب) از اتفاقات بود که می­‌تواند چیز­های جدیدی را همراه خود بیاورد. الن ویک در مورد قوانین هیجانی داستانی می‌­باشد و ما از این موضوع برای ادامه داستان مطلع بودیم، اینکه الن ویک برای نجات خود مسیر سختی را در پیش روی خود دارد اما آنچه نمی‌دانستیم این موضوع بود که خود ما نیز مسیر سختی در برابرمان است. اما حالا که به عقب نگاه می‌­کنیم برایمان چرایی این سختی واضح می­‌شود، الن ویک پیش از هرچیزی برای خلق هنری خود تقلا می­‌کند تا داستان خود را به حقیقت نزدیک کند، بخاطر وجود این تم می‌باشد که الن ویک برای من بسیار باارزش است.

با گذشت بیش از یک دهه بعد از الن ویک، با وجود پروژه­‌هایی که در این میان به انجام رساندیم، من با یک تیم مرکزی کم تعداد مشتاقانه جنبه‌­های مختلفی را برای کانسپت الن ویک 2 درنظر گرفتیم. اما تامین سرمایه و چراغ سبز گرفتن برای چنین پروژه بزرگی زحمت زیادی را می­‌طلبد و به عوامل زیادی وابسته است که تعدادی از آنها از عهده­‌ی ما خارج است. ما هیچ زمانی ناامید نشدیم و با گذر این سالیان مصمم‌­تر از قبل عمل کردیم، طوری که هر کانسپتی که به ذهنمان می‌­رسید از قبلی بهتر بود. الان که الن ویک 2 بعد از این­‌ همه پیچ و خم بالاخره طبق آخرین نظرهای مشترک تیم دارد اتفاق می‌افتد، بسیار مشتاقیم تا خوشحالی و هیجانمان را با شما قسمت کنیم.

با وجود بازی Control که در سال 1398 عرضه شد، ما اتصال دنیای رمدی را پایه‌­گذاری کردیم، جایی که هر دو بازی Alan Wake و Control در یک دنیای مشترک حضور داشته باشند. AWE دومین بسته الصاقی بازی کنترل، رویدادهای این دو بازی را به هم متصل می‌­کند و سرنخ­‌های جدیدی را در اختیار بازیکنان قرار می‌­دهد. در واقع کنترل نخستین یونیورس گیم ما برای پلی‌استیشن به حساب می‌­آمد و همینطور پس از آن این شانس بزرگ را داشتیم تا نسخه ریمستر شده­‌ الن ویک را برای پلی­‌استیشن عرضه کنیم. اینکه بسیاری از شما برای بار نخست از شهر کوچک Bright Falls دیدن کردید برایمان ارزش زیادی دارد.

همینطور باید به شما بگویم که برای لذت بردن هرچه بیشتر از الن ویک 2 ، نیازی به تجربه­‌ی قسمت نخست آن نیست، مگر برای آن دسته که بخواهند زمینه قبلی داشته باشند.

معرفی الن ویک 2 برای رمدی یک لحظه­‌ی به یاد ماندنی بود، همینطور برای شخص خودم که در اون لحظه حضور داشتم. اسم رمز بین خودمان برای این پروژه، “ماهی بزرگ” بود. دیوید فینچ یک مرتبه گفته است: «ایده‌­ها مثل ماهی هستند. اگر می­‌خواهید ماهی کوچک بگیرید، سطح آب بسنده می‌­کند. اما اگر قصد دارید یک ماهی بزرگ بگیرید، باید به عمق آب بروید.» الن ویک 2 ماهی بزرگ ما است. ما به عمیق­‌ترین قسمت اقیانوس تاریکی شیرجه زده‌­ایم.

با اینکه الن ویک المان­‌های ترس در خود داشت اما در نهایت یک بازی اکشن به حساب می‌آمد. الن ویک 2 نخستین بازی ترسناک رمدی با ژانر بقا می­‌باشد. از شما طرفدارانی که برای انتظار این بازی صبر و مشقت کشیده‌­اید ممنونم و به آن­‌ دسته از کسانی هم که تازه با داستان الن ویک آشنا شده­‌اند خوش­ آمد می­‌‎گم.

توضیحات تکمیلی

  • موتور Northlight در واقع برای ارتقای المان­‌های داستان­‌گویی حین توسعه بازی طراحی شده است که این موضوع شامل واقع­‌گرایانه بنظر رسیدن بخش سینماتیک بازی، فوتورئالیست شدن کاراکترها، وسعت پیدا کردن فیزیک و قابلیت تخریب بالای بازی می‌­باشد.
  • الن ویک 2 بر تصویر شکل گرفته روانشناسانه‌­ی رمدی وفادار خواهد ماند و توسعه‌دهندگان تلاشی بر تولید محتواهای منزجرکننده صرف ایجاد ترس نخواهند داشت. سم لیک می‌­گوید: «پیش از هرچیزی، محوریت اصلی بازی با داستان آن است. داستانی ترس­‌آور، چند لایه، رمزآلود و روانشناسانه که حس وحشت را القا خواهد کرد اما، در مقابل با گیم‌­پلی به شدت همآهنگی خواهد داشت.»
  • اولین بازی الن ویک روایت­گر شخصیتی بود که می‌­نوشت و شهر کوچک Bright Falls را به نمایش می‌­گذاشت. جایی که در آن نیروی تاریک مرموزی سطح شهر را فرا می‌­گیرد و الن می‌بایست با استفاده از نور به نجات همسر خود برود. این بازی از مکانیک حمله‌ای استفاده می‌­کرد که در آن بازیکنان با استفاده از نور چراغ قوه ابتدا دشمن را کم جان می­‌کردند و بعد با استفاده از تفنگ­‌های مرسوم دست به کشتنشان می­‌زدند. قسمت دوم این بازی احتمالا مانند دیگر عناوین ژانر وحشت از المان­‌های مدیریت تجهیزات و خط جان محدود بهره خواهد برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا