عمومی

چرا زمان عرضه سالانه بازیهای Call of Duty به سر رسیده است

با توجه به این که فروش Call of Duty: Vanguard در برخی مناطق کمتر از حد انتظار بوده، به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که اکتیویژن دیگر به صورت سالانه بازی جدید Call of Duty را عرضه نکند.

از زمان Call of Duty 2 که سال 2005 عرضه شد، به صورت سالانه بازی جدیدی از فرانچایز محبوب اکتیویژن برای طرفداران این سری منتشر شده است. نسخه سوم این سری یعنی Call of Duty 3 سال 2006 درست یک سال بعد از Call of Duty 2 منتشر شد و سپس Call of Duty 4 در سال 2007 عرضه شد و به همین ترتیب در هر سال بازی جدید در دسترس قرار گرفت.

عرضه سالانه بازی‌هایی Call of Duty البته برای اکتیویژن بسیار موثر بوده، به طوری که اکثر بازی‌های اصلی این سری با نقدهای مثبت و فروش کاملا قابل قبولی مواجه شده است.

بازی جدید Call of Duty

با این وجود، ممکن است زمان آن رسیده باشد که اکتیویژن از تصمیم خود برای عرضه بازی جدید در هر سال صرف‌نظر کند. در واقع، دنیای بازی‌های ویدیویی در وضعیتی قرار دارد که بازیکنان نسبت به گذشته علاقه بیشتری دارند تا بازی‌های فعلی را تجربه کنند و محتوای بیشتری برای آن‌ها عرضه شود و شاید کمتر جذب تجربه‌های کاملا جدید می‌شوند.

با استناد به برخی دلایل که در این مطلب از آن‌ها را عنوان خواهیم کرد، می‌توان گفت که بهتر است نسخه جدیدی از فرانچایز Call of Duty به صورت سالانه عرضه نشود.

فروش بازی‌های Call of Duty کاهش یافته است


بازی جدید Call of Duty

Call of Duty: Modern Warfare یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تمام دوران است و فروش Black Ops Cold War نیز بسیار چشمگیر بود. با این وجود، گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که فروش Call of Duty: Vanguard بسیار کم بوده و از سال 2007 تاکنون بیشترین فروش زمان عرضه این سری در بریتانیا را تجربه کرده است.

همین نکته مهم می‌تواند نشانه بزرگی باشد که طرفداران Call of Duty سرانجام در حال خسته شدن از فرانچایز هستند، البته می‌توان تصور کرد که با عرضه احتمالی Modern Warfare 2 در سال 2022 اوضاع کمی بهتر شود.

از طرفی دیگر، اگر فروش بسیار پایین Vanguard را در نظر داشته باشیم، این احتمال وجود دارد که فروش بازی‌هایی که قرار است سال 2023 و 2024 عرضه شوند نیز بسیار کمتر از حد انتظار باشد.

تقاضای زیاد برای ریمستر Call of Dutyهای قدیمی


بازی جدید Call of Duty

با در نظر گرفتن مقدار زیاد پولی که فرانچایز Call of Duty به دست می‌آورد، حتی زمانی که فروش سالانه آن کاهش پیدا کرده است، برای اکتیویژن منطقی نیست که برنامه انتشار سالانه خود را به صورت کامل متوقف کند. با این وجود، شاید زمان آن رسیده انتشار نسخه‌های کاملا جدید بازی را به صورت سالانه متوقف کند و در فاصله زمانی هر بازی، عناوین قبلی را ریمستر کند.

اکنون شرکت‌های بازی‌سازی علاقه زیادی به ساخت ریمستر بازی‌های خود دارند و مشخصا تقاضای زیادی نیز برای ریمستر بازی‌های Call of Duty وجود دارد. هرچند اکنون می‌دانیم که طرفداران Call of Duty: Modern Warfare 2 یک بار دیگر فرصت خواهند داشت تا دنیای این بازی را به شکل دیگری تجربه کنند اما بازسازی نسخه‌های کلاسیک فرانچایز Call of Duty برای کنسول‌های مدرن تجربه لذت بخش جدیدی خواهد بود.

البته اکتیویژن تاکنون بازی‌های Call of Duty را ریمستر کرده است. نسخه‌ ریمستر Call of Duty 4 در سال 2016 و ریمستر Call of Duty: Modern Warfare 2 که شامل کمپین داستانی آن می‌شد در سال 2020 منتشر شده بود. اما این ریمسترها با محدودیت‌هایی در دسترس طرفداران قرار گرفته بودند.

بازی جدید Call of Duty

برای مثال ریمستر Call of Duty 4 ابتدا برای کسانی عرضه شده بود که Call of Duty: Infinite Warfare را خریداری کرده بودند که با این وجود تعداد بازیکنان آن به شدت محدود می‌شد. نسخه Modern Warfare 2 نیز همانطور که گفتیم فقط شامل کمپین داستانی می‌شد و حالت چندنفره آن بازسازی نشده بود.

با این حال، اکتیویژن بازی‌های کلاسیکی از این سری دارد که می‌تواند با بازسازی آن‌ها، برنامه انتشار سالانه بازی جدید Call of Duty را نیز متوقف کند. برای مثال می‌تواند بازی‌های Call of Duty 2 و Call of Duty 3 را ریمستر کند که داستان آن‌ها در دوران جنگ جهانی دوم رخ می‌داد یا بخش چندنفره Modern Warfare 2 را ریمستر کند. از دیگر انتخاب‌های محبوب طرفداران برای ریمستر می‌توان به Call of Duty: Black Ops یا دنباله آن Black Ops 2 اشاره کرد.

به صورت کلی اکتیویژن می‌توان روش‌های مختلفی را برای ریمستر بازی‌های Call of Duty امتحان کند و می‌توان تصور کرد که بازی‌های نوستالژی این سری با کیفیت بالا، فروش بسیار خوب و بالایی را تجربه خواهد کرد.

Call of Duty: Warzone درآمد ثابت را تضمین می‌کند


بازی جدید Call of Duty

در نهایت می‌توان اضافه کرد که وجود بازی محبوبی مانند Call of Duty: Warzone یا همان وارزون، به این معنی است که نیاز کمتری به تولید یک بازی جدید توسط اکتیویژن وجود دارد. اکتیویژن تنها در یک فصل (سه ماه) توانست بیش از 1 میلیارد دلار از پرداخت‌های درون برنامه‌ای خود درآمد داشته باشد و می‌توان تصور کرد که بخش قابل توجهی از این درآمد مستقیما از وارزون به دست آمده باشد.

با وجود معرفی نقشه جدید Call of Duty: Warzone که Caldera نام دارد، می‌توان انتظار داشت که بازیکنان تازه‌ای جذب این بازی سبک بتل رویال شوند و حتی بازیکنان قدیمی نیز یک بار دیگر قصد تجربه آن را داشته باشند.

تا زمانی که وارزون یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان باقی بماند، به کسب درآمد برای اکتیویژن ادامه خواهد داد و بنابراین شاید تمرکز کردن روی آن به جای یک بازی کاملا جدید بیشتر منطقی باشد.


ماینکرفت #53 – ویجی‌لند رو پس گرفتیم!!

تماشای ویدیو از یوتوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا