عمومی

فیفا بازی ویدئویی فوتبال نباید تحت کنترل یک کمپانی باشد

فیفا: بازی ویدئویی فوتبال نباید تحت کنترل یک کمپانی باشد

طرفداران سری بازی FIFA حتما از این خبر دارند که مذاکرات الکترونیک آرتز با فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به بن بست خورده است و این احتمال وجود دارد که نام این فرانچایز تغییر کند.

فیفا اعلام کرده که باور دارد بازی‌های ویدئو فوتبال و ورزش‌های الکترونیک باید فراتر از اینکه یک کمپانی کنترل تمامی حقوق آن را در اختیار داشته باشد، تکامل پیدا کنند. هفته پیش بود که نیویورک تایمز اعلام کرد که الکترونیک آرتز به دنبال تغییر نام فرانچایز FIFA است و مذاکرات آن‌ها با فدراسیون بین المللی فوتبال به مشکل خورده است.

بنابر گزارش سایت Eurogamer.net، این فدراسیون از EA می‌خواهد که هر چهار سال، یک میلیارد دلار به آن‌ها پول پرداخت کند. از طرف دیگر الکترونیک آرتز می‌خواهد از لایسنس فیفا استفاده کند تا در بازارهای دیگر مثل مسابقات بازی‌های ویدئویی و NFT‌ها درآمد بیشتری کسب کند. فساد فدراسیون بین المللی فوتبال بر هیچ طرفداری از این ورزش پوشیده نیست، اما این سازمان اکنون دست بالا را گرفته و به فکر رقابتِ سالم در این زمینه است. شما می‌توانید بیانیه این فدراسیون را در زیر بخوانید:

شرکت‌های فناوری و تلفن همراه در حال حاضر به طور فعال رقابت می‌کنند تا با فیفا، پلتفرم‌های آن و مسابقات جهانی آن ارتباط داشته باشند. در نتیجه، فیفا با شرکت‌های مختلفی از صنعت، از جمله توسعه دهندگان، سرمایه گذاران و تحلیلگران در ارتباط است تا برنامه بلندمدتی برای بخش بازی، ورزش الکترونیک و سرگرمی‌های تعاملی ایجاد کند. این بحث‌ها به ارائه طیف وسیعی از گروه‌های مناسب با توانایی‌های خاص برای شکل گیری بهترین تجربیات کمک می‌کنند.

فیفا

ویدئو گیم و ورزش الکترونیک سریع‌ترین رشد رسانه‌ای را روی کره زمین دارند و انواع جدید و متنوعی از بازی‌ها مختلف به طور مداوم عرضه می‌شوند. بنابراین برای فیفا و ذینفعان آن بسیار مهم است که همه فرصت‌ها را برای طرفداران فوتبال و بازی در آینده به حداکثر برسانند. فیفا همچنین وظیفه دارد از 211 انجمن اعضای خود برای استفاده کامل از فرصت‌هایی که در سال‌های اخیر ایجاد شده، حمایت کند. به عنوان بخشی از این استراتژی، فیفا متعهد است که به برگزاری مسابقات eSports مبتنی بر مهارت زیر چتر ساختار رقابتی و نام تجاری FIFAe ادامه دهد.

الکترونیک آرتز از طرف دیگر توانسته قرارداد خود با فدراسیون بین المللی اتحادیه‌های حرفه‌ای فوتبالیست‌ها (FIFPRO) را تمدید کند. از این رو EA می‌تواند از نام و چهره هزاران بازیکنِ تحت پوشش FIFPRO و لیگ‌هایی مانند لیگ قهرمانان اروپا، کوپا لیبرتادورس، لیگ برتر انگلستان، بوندسلیگا و لالیگا استفاده کند. شایعات همچنین به این اشاره دارند که این کمپانی نام EA Sports FC را برای ادامه کار این مجموعه انتخاب کرده است. از این رو به نظر می‌رسد FIFA 22 آخرین بازی از این سری خواهد بود که با این نام عرضه می‌شود. FIFA 22 به تازگی وارد بازار شده و مثل هرسال توانسته فروش بسیار خوبی را نیز تجربه کند. این بازی در فاصله کمی پس از عرضه به ٩ میلیون بازیکن دست پیدا کرده است.


(1) نکات آموزشی و ترفندهای بازی FIFA20 [ کدهای رمز بازی] - بازیزا
نکات آموزشی و ترفندهای بازی FIFA20 [ کدهای رمز بازی] - بازیزا


(2) بررسی مهمترین ویژگیهای جدید فیفا 22
بررسی مهمترین ویژگیهای جدید فیفا 22


(3) فیفا 21 هر آنچه که باید پیش از تجربهی بازی FIFA 21 بدانید
فیفا 21 هر آنچه که باید پیش از تجربهی بازی FIFA 21 بدانید


(4) بررسی بازی FIFA 19 تنبیه در دستور فیفا
بررسی بازی FIFA 19 تنبیه در دستور فیفا


(5) معرفی و بررسی بازی PES 2020 و FIFA 20 هیجان دوباره فوتبالی در راه است - ویرگول
معرفی و بررسی بازی PES 2020 و FIFA 20 هیجان دوباره فوتبالی در راه است - ویرگول


(6) فوتبال، مثل همیشه نقد و بررسی بازی FIFA 21 - گیمفا
فوتبال، مثل همیشه نقد و بررسی بازی FIFA 21 - گیمفا


(7) معرفی و بررسی بازی فیفا 21 هیجان واقعی فوتبال
معرفی و بررسی بازی فیفا 21 هیجان واقعی فوتبال


(8) قیمت و خرید بازی FIFA 21 اورجینال برای PS4 و Xbox One- گنوپلی
قیمت و خرید بازی FIFA 21 اورجینال برای PS4 و Xbox One- گنوپلی


(9) معرفی و بررسی بازی فیفا 21 هیجان واقعی فوتبال
معرفی و بررسی بازی فیفا 21 هیجان واقعی فوتبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا