سبک زندگیعمومیویژه

حرکات کششی مناسب برای سرد کردن بدن

سرد کردن بدن یکی از قسمت‌های مهم برنامه ورزشی است. فعالیت‌هایی همچون پیاده‌روی و حرکات کششی برای سرد کردن بدن مناسب هستند.

حرکات کششی مناسب برای سرد کردن بدن بیشتر اوقات در برنامه‌های ورزشی تاکید بر نرم کردن بدن است و اهمیت زیادی به سرد کردن بدن داده نمی‌شود. بعد از ورزش سنگین بیشتر افراد می‌خواهند استراحت کنند و کسی دوست ندارد که به ورزش کردن با شدت کم ادامه دهد. اما آیا واقعا سرد کردن بدن کاری ضروری است؟

سرد کردن بدن لازم است بخصوص بعد از ورزش شدید ورزشکاران نیاز دارند تا حداقل 10 دقیقه بدن را سرد کنند.

سرد کردن بدن ضربان قلب را به حالت عادی برمی‌گرداند. اگر ناگهان بعد از ورزش شدید فعالیت را متوقف کنیم ضربان قلب ناگهان کند می‌شود و این مساله باعث ایجاد سرگیجه و حتی از هوش رفتن می‌شود.

بعد از ورزش شدید، پیاده‌روی می‌تواند ضربان قلب را به حالت عادی برگرداند. حرکات کششی نیز برای سرد کردن عضلات مناسب هستند.

به هنگام ورزش عضلات مرتبا منبسط و منقبض می‌شوند. حرکات کششی به عضلات کمک می‌کنند که این روند را متوقف کنند و آرام باشند. انجام حرکات کششی بعد از ورزش باعث افزایش انعطاف ‌پذیری می‌شود.

حرکت کششی کبری:

به هنگام ورزش معمولا از عضلات تاکننده قسمت لگن بیش از حد استفاده می‌شود.

حرکات کششی کبری می‌تواند به باز شدن این عضلات کمک کند. برای انجام این حرکت بر روی شکم دراز بکشید و کف دست‌ها را بر روی زمین قرار دهید. دست‌ها را به اندازه عرض شانه‌ها از هم باز کنید. دست‌ها باید به صورت کشیده و عمود بر بدن باشند. پاها را در کنار هم بر روی زمین قرار دهید و زانوی یکی از آنها را خم کنید. حالا بالاتنه را به سمت پایین بچرخانید 30 ثانیه در این حالت بمانید.

حرکت کششی دیگری که برای سرد کردن بدن مناسب است بدین شکل انجام می‌شود که بر روی کمر دراز می‌کشید پاها را به صورت خمیده بالا می‌برید. مچ یکی از پاها را بر روی زانو و پای دیگر قرار دهید و پای پایینی را به سمت بالا فشار دهید. در این حرکت در پشت پا احساس کشش می‌کنید. 30 ثانیه در حالت کشش بمانید و بدن را رها کنید دوباره این کار را تکرار کنید.

حرکت کششی بعدی بدین شکل است که می‌ایستید و از کمر خم می‌شوید. پاها به حالت ضربدری قرار دهید. با دست‌ها نوک پاها می‌گیرید و می‌کشید. در این حالت در پشت پاها و کمر احساس کشش می‌کنید./ ایسنا


(1) آیا سرد کردن بعد از بدنسازی واقعا ضروری است فیت لیدی
آیا سرد کردن بعد از بدنسازی واقعا ضروری است فیت لیدی


(2) تمرینات ورزشی جهت سرد کردن بدن
تمرینات ورزشی جهت سرد کردن بدن


(3) سرد کردن بدن بعد از ورزش نحوه صحیح حرکات کششی پس از ورزش ورزش بلاگ
سرد کردن بدن بعد از ورزش نحوه صحیح حرکات کششی پس از ورزش ورزش بلاگ


(4) اهمیت گرم و سرد کردن، پیش و پس از ورزش
اهمیت گرم و سرد کردن، پیش و پس از ورزش


(5) سرد کردن بعد از ورزش را جدی بگیرید تصاویر آموزشی - سبک زندگی
سرد کردن بعد از ورزش را جدی بگیرید تصاویر آموزشی - سبک زندگی


(6) 30 حرکت کششی برای گرم کردن بدن عکس - ایسنا
30 حرکت کششی برای گرم کردن بدن عکس - ایسنا


(7) دلایل سرد کردن بدن بعد از تمرین حرکات ایران بدن
دلایل سرد کردن بدن بعد از تمرین حرکات ایران بدن


(8) حرکاتی برای سرد کردن بدن بعد از ورزش را به صورت ساده یاد بگیرید
حرکاتی برای سرد کردن بدن بعد از ورزش را به صورت ساده یاد بگیرید


(9) گرم و سرد کردن در تمرینات ورزشی
گرم و سرد کردن در تمرینات ورزشی


(10) اهمیت سرد کردن در ورزش معرفی حرکات ساده برای سرد کردن بدن بعد از تمرین - بلاگ کرفس
اهمیت سرد کردن در ورزش معرفی حرکات ساده برای سرد کردن بدن بعد از تمرین - بلاگ کرفس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا