دانستنی هاسبک زندگیعمومیویژه

دانستنی هایی درباره ی فواید ورزش با دمبل برای خانم ها

در این مقاله با فواید بیشمار ورزش با دبل برای خانم ها آشنا خواهید شد.

فواید ورزش با دمبل برای خانم هافواید ورزش با دمبل برای خانم ها

زمانی که هر زنی می خواهد وزن کم کند و به اندام ایده آلش برسد اولین کاری که به ذهنش می‌رسد رفتن با باشگاههای ایروبیک و انجام ورزشهای هوازی است. اما برای کسانی که می‌خواهند به اندام خود شکل دهند تنها دو و ورزشهای هوازی کافی نیست . به همین دلیل است که همه برنامه‌های ورزشی ‌ترکیبی از ورزش‌های هوازی و کاردیو با دمبل و بدنسازی است. آسانترین و کم خرج‌ترین ورزشی که شما می توانید با تنوع زیاد در خانه انجام دهید و از انجام آن با موسیقی لذت ببرید و به همان اندازه تاثیر آن را در بدن خود ببینید کار با دمبل است. وزش با دمبل هم از نظر سلامت و زیبایی بدن شما و هم از لحاظ آرامش ذهن تاثیر بسیار مثبتی دارد اما لازم است که قبل از ورزش با دمبل این نکات را بدانید:تا هر چه بیشتر به ورزش با دمبل علاقه مند شوید:

حرکات ورزشی با دمبل باعث می‌شود که بدن شما قدرتمندتر شود.

دمبل باعث می‌شود که قدرت بدن شما افزایش یابد و خودتان می‌دانید که اگر قویتر باشد چقدر استقلال بیشتری در انجام کارهای روزانه خود دارید. دیگر برای کارهای خود احتیاج به کمک کسی ندارید و خودتان می‌توانید به زور بازوی خود تکیه کنید. حتی در هنگام مواجه با خطرهای احتمالی در شهر یک زن قوی به راحتی می‌تواند از خودش و فرزندش دفاع کند. مطالعات نشان داده‌است که یک ورزش متعادل با دمبل سه روز در هفته قدرت زن را تا 35 درصد افزایش می‌دهد. بنابراین اگر فکر می‌کنید که زور و قدرت بدن شما کم است حتما حرکات ورزشی با دمبل را دنبال کنید.

ورزش با دمبل احتمال ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

حرکات ورزشی با دمبل احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن را کم می‌کند. دانشمندان استرالیایی به این نتیجه رسیدند که ورزش با دمبل میزان قند خود در بیماران دیابتی نوع دو را کم می کند. همچنین فشار خون تا 40 درصد و سکته قلبی را تا 15 درصد کاهش می‌دهد.

ورزش با دمبل برای سلامت مغز بسیار مفید است.

دانشمندان انگلیسی به این نتیجه رسیدند که ورزش متعادل با دمبل باعث افزایش کارایی مغز می‌گردد، به طوری که روزهایی که با دمبل ورزش می‌کنید تا 15 درصد عملکرد مغز شما افزایش می‌یابد. همچنین برای کسانی که ازعملکرد حافظه کوتاه‌مدت و بلند مدت خود ناراضی هستند و از ابتلا به بیماری آلزایمر می ترسند ورزش با دمبل بسیار توصیه می‌شود. تمرکز بدنی و ذهنی در هنگام حرکات ورزشی با دمبل حافظه را تقویت می کند.

ورزش با دمبل استخوان‌ها را قوی تر و محکم‌تر می‌کند.

حرکات ورزشی دمبل باعث افزایش تراکم استخوان‌ها می‌شود و خطر ابتلا به پوکی استخوان که بیماری شایع در زنان ایرانی است کاهش می‌دهد. مطالعان نشان داده است که اگر به طور میانگین هفته‌ای سه روز به مدت چهار ماه ورزش با دمبل را انجام دهید 19 درصد تراکم استخوانی افزایش می‌یابد. زنان با افزایش سن دچار پوکی استخوان می‌شوند که بیماری بسیار آزاردهنده‌ای است ورزش مدام با دمبل به همراه غذاهای حاوی کلسیم یک پیشگیری مطمئن برای جلوگیری از پوکی استخوان است.

ورزش با دمبل اندام شما را مانند ورزشکاران بادی بیلدینگ و بدنساز ضمخت نمی کند.

خیلی از خانم‌ها از ورزش با دمبل می‌ترسند چون نمی خواهند اندامشان مردانه و ضمخت شود این باور کاملا اشتباه است. بدن زنان به اندازه مردان تستوسترون که عامل اصلی در شکل‌گیری ماهیچه‌های بزرگ و مردانه است ترشح نمی‌کند. با یک ورزش متعادل و معمولی با دمبل هیچ زنی ماهیچه‌های برآمده و درشت نخواهد داشت مگر اینکه برای مدت طولانی و با تزریق هورمون به دنبال ایجاد عضلات مردانه باشد. زنان بدنساز رژیم غذایی سخت و ورزشهای سنگینی انجام می‌دهند تا به آن اندام دست پیدا کنند.

ورزش با دمبل اخلاق و روحیات شما را عوض می کند.

شاید این جمله باعث تعجب شما شود اما ضرب المثل عقل سالم در بدن سالم کاملا در ورزش‌ با دمبل مصداق می یابد. وقتی بدن قوی‌تری داشته باشید راحتتر از پس مشکلات زندگی بر می‌آیید و روحیه و اخلاق شما بهتر و بهتر می‌شود. این کاملا ثابت شده است که کسانی که ورزشهای بدنسازی می‌کنند هورمون استرس کمتری هم ترشح می‌کنند.همچنین بعد از شرایط استرس ‌زا کسانی که ورزش با دمبل انجام می دهند خیلی زودتر به فشار خون نرمال خود می‌رسند. بنابراین علاوه بر داشتن اندامی ایده‌آل و شکل گرفته ورزش با دمبل استرس و اضطراب را از زندگی شما کم می‌کند.

ورزش با دمبل شکل بدن را متعادل و زیبا نگه می‌دارد.

دو زن با وزن و استخوان‌بندی مشابه اندام‌های کاملا متفاوتی دارند یکی کاملا شکل گرفته و زیبا و دیگری با وجود وزن کم اما اندام زیبایی ندارد. اینجا همان تاثیر ورزش با دمبل را متوجه خواهید شد. ورزش با دمبل متابولیسم را بالا می برد و بدن را سفت و کشیده می‌کند. لازم است بدانید که اگر ورزش با دمبل انجام دهید شما حتی هنگام غذا خوردن و خوابیدن هم کالری می‌سوزانید.

اگر تا به حال درباره ورزش با دمبل تردید داشتید حتما شیوه خود را تغییر دهید ورزش با دمبل برای داشتن اندام زیبا و ذهن سالم به هر زنی در هر سن و سالی توصیه می شود. لازم نیست که وزنه‌های سنگین داشته باشید حداقل نیم کیلو حداکثر 2 تا 3 کیلو برای داشتن یک اندام زنانه زیبا کافیست./ زنجفیل


(1) دانستنی هایی درباره ی فواید ورزش با دمبل برای خانم ها
دانستنی هایی درباره ی فواید ورزش با دمبل برای خانم ها


(2) ورزش با دمبل در خانه برای بانوان حرکات ورزشی با دمبل برای خانم ها
ورزش با دمبل در خانه برای بانوان حرکات ورزشی با دمبل برای خانم ها


(3) بانوان و ورزش بدنسازی
بانوان و ورزش بدنسازی


(4) فواید دمبل زدن تمرینات ورزشی با دمبل برای لاغری
فواید دمبل زدن تمرینات ورزشی با دمبل برای لاغری


(5) چرا خانم ها باید دمبل بزنند فواید ورزش های قدرتی برای بانوان
چرا خانم ها باید دمبل بزنند فواید ورزش های قدرتی برای بانوان


(6) 11 فواید تمرین با دمبل که بسیار مهم و تاثیر گذارند
11 فواید تمرین با دمبل که بسیار مهم و تاثیر گذارند


(7) بهترین تمرینات برای رسیدن به تناسب اندام مخصوص خانم ها تصاویر
بهترین تمرینات برای رسیدن به تناسب اندام مخصوص خانم ها تصاویر


(8) ورزش با دمبل در خانه 15 حرکت بدنسازی با دمبل - مجله ورزشی فیتامین
ورزش با دمبل در خانه 15 حرکت بدنسازی با دمبل - مجله ورزشی فیتامین


(9) فواید وزنه زدن و تمرین با وزنه
فواید وزنه زدن و تمرین با وزنه


(10) 15 مزیت وزنه زدن برای خانم ها
15 مزیت وزنه زدن برای خانم ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا