عمومی

5 انتظاری که از Marvels Wolverine اینسامنیاک گیمز داریم

شب گذشته و در جریان رویداد پلی‌استیشن، اینسامنیاک نه یک، بلکه دو بازی بزرگ را از دنیای مارول معرفی کرد. اولین بازی نسخه‌ی دوم بازی Marvel’s Spider-Man بود که سال 2018 منتشر شده بود. بازی دوم اما یک پروژه‌ کاملا جدید و مستقل، تحت عنوان Marvel’s Wolverine بود. بازی ولورین که صرفا یک تیزر تریلر از آن دیدیم، هنوز هیچ تاریخ عرضه مشخصی هم ندارد و فعلا مراحل اولیه ساخت را می‌گذارند. در این مقاله، انتظاراتی که از این پروژه متفاوت و حیاتی داریم را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

خشونت بالا و درجه سنی بزرگسال


تعداد بازی‌های خوب با محوریت X-Men از انگشتان یک دست کمتر است؛ تعداد بازی‌هایی که شخصیت اصلی آن‌ها ولورین است، حتی کمتر. یکی از آخرین بازی‌های خوبی که بر اساس شخصیت ولورین تولید شد، X-Men Origins: Wolverine بر اساس فیلم سینمایی با همین عنوان بود. با این که بازی‌های ساخته‌شده بر اساس فیلم آن‌قدر تعریفی ندارند، اما Raven Software و اکتیویژن دقیقا می‌دانستند که باید ولورین را چطور نمایش دهند. در این بازی، لوگان دشمنان خودش را به خشن‌ترین شکل ممکن از پا در می‌آورد و حتی قطع عضو بخش مهمی از روند بازی بود. با توجه به این که اینسامنیاک گیمز را تا به حال فقط در بازی اسپایدرمن با رده‌بندی سنی نوجوانان دیده‌ایم، امیدواریم که بازی ولورین، یک تجربه خشن، بزرگسال و وفادار به کامیک‌های این شخصیت باشد.


خرید کنسول پلی استیشن 5 دیجیتال

لول دیزاین خطی


شاید برایتان سوال‌برانگیز باشد که چرا یک بازی کامیکی در سال 2021 باید با لول دیزاین خطی ساخته شود. در حالی که بازی‌های بزرگی مثل اسپایدرمن به خوبی از پس دنیای جهان باز خود برآمده‌اند و البته بازی‌هایی مثل Marvel’s Avengers از پتانسیل دنیای خود برای یک دنیای جهان باز استفاده نکرده‌اند، بازی ولورین جان می‌دهد برای یک داستان سنگین و روایتی خطی. اسپایدرمن ابرقهرمانی است که بخش مهمی از هویتش را جابه‌جا شدن در خیابان‌های نیویورک ساخته، اما ولورین تمام پتانسیل خودش را در مبارزه با دشمنان مختلف در مکان‌های سربسته و تاریک ذخیره کرده است. شاید اگر سیستم جابه‌جایی بازی‌های بتمن آرکام را از آن‌ها فاکتور بگیریم، بازی ولورین باید در همان حد و اندازه محدود، خطی و سینمایی باشد تا یک تجربه‌ی درگیرکننده را ارائه دهد.

مکانیک بازگشت از مرگ


ساخت یک بازی ولورین اگر از ساخت یک بازی اسپایدرمن سخت‌تر نباشد، آسان‌تر نیست. ولورین ویژگی‌های شخصیتی زیادی دارد که او را به یک شخصیت منحصربه‌فرد تبدیل کرده است؛ از چنگال‌هایی سیستم مبارزات را دگرگون می‌کنند تا قدرت بدنی بالا. البته چیزی که ساخت یک بازی ولورین را سخت‌تر می‌کند، چالش‌برانگیز کردن آن با توجه به قدرت‌های بازیابی سلامتی ولورین است. همان‌طور که می‌دانید، بدن لوگان قابلیت بازیابی خودش را از سنگین‌ترین جراحات دارد و به همین خاطر، باید دید که اینسامنیاک «مرگ» و بازگشت از آن، در یک بازی ویدیویی منتسب به ولورین را چطور طراحی می‌کند.

پرداخت به گذشته‌ی لوگان

وقتی به کامیک‌های مارول نگاه می‌کنیم، ولورین همیشه یکی پای ثابت‌ داستان‌های قدیم و البته جدید است. دلیل اصلی این اتفاق، سن بالای ولورین به عنوان یک شخصیت کامیکی است. او جنگ جهانی دوم را کنار کاپیتان آمریکا جنگیده، زمانی را به عنوان سامورایی در ژاپن گذرانده و البته در این بین ماجراجویی‌های زیادی داشته که همیشه در کامیک‌ها به عنوان فلش‌بک یا حتی سوژه‌ی اصلی دیده‌ایم. امیدوارم در اقتباس اینسامنیاک از این شخصیت، به گذشته او به عنوان یکی از کلیدی‌ترین کاراکترهای کامیک‌های مارول بیش از پیش پرداخته شود.


خرید اکشن فیگور ولورین

ولورین در برابر هالک


شاید برایتان عجیب باشد اما ولورین در برابر هالک، یکی از بکرترین سوژه‌های کامیک‌های مارول است. به جز بازی‌های مبارزه‌ای، این سوژه هیچ‌وقت در یک بازی ولورین امتحان نشده و نتوانسته لوگان را در برابر هیولای سبز رنگ مارول قرار دهد. با توجه به این که نبردهای این دو شخصیت در طول سال‌ها بی‌نظیر و افسانه‌ای بوده، ما انتظار داریم تا شاید ولورین در برابر هالک قرار بگیرد یا حداقل تجربه‌ای شبیه به چنین نبردی را داشته باشیم. شاید این انتظار در بازی تک‌نفره ولورین، کمی غیرمنطقی باشد. با این حال، تماشای نبرد ولورین در برابر هالک، یکی از آرزوهایی است که داریم!


(1) از خدای جنگ بعدی چه انتظاراتی داریم - دنیای بازی
از خدای جنگ بعدی چه انتظاراتی داریم - دنیای بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + دو =

دکمه بازگشت به بالا